13
Cobrament a les asseguradores pels serveis sanitaris
als turistes
La necessitat de ser més exigents amb els recursos de què disposem i de millorar
l’eficiència en el procés de cobrament dels serveis a turistes no espanyols ens ha portat
a gestionar aquests casos amb una empresa experta que disposa de professionals
traductors, administratius i assistents especialitzats en l’atenció als pacients estrangers.
Oberts a noves vies de finançament
Incorporem noves vies de finançament amb la potenciació de l’activitat privada, com per
exemple la posada en marxa del Servei d’Atenció al Viatger amb un cartera de serveis no
inclosa en el catàleg de prestacions públiques. Això no obstant, implementar el projecte
MAR SERVEIS CLÍNICS comporta que la concurrència amb una cartera de serveis públics
faci necessari el desenvolupament d’un codi de bones pràctiques.
Equilibri pressupostari
L’equilibri pressupostari és essencial per assegurar la sostenibilitat de l’organització.
Gràcies a l’esforç conjunt hem pogut garantir la viabilitat econòmica del PSMAR de cara el
futur.
Informació per a una millor gestió clínica
Gràcies al desenvolupament de les eines de gestió, els professionals coneixen els costos
de les seves decisions clíniques (analítiques, exploracions complementàries, prescripció
farmacèutica, etc.). Aquest instrument de gestió clínica ha permès que des de l’inici de
la crisi haguem desenvolupat la mateixa activitat assistencial amb un estalvi del 8,6%
en les determinacions analítiques, del 26,3% en les proves radiològiques i del 2,3% en els
consums de farmàcia. Però en aquest exercici l’estalvi també s’ha pogut observar en els
consums directes per pacients a les unitats d’hospitalització, que han experimentat una
reducció de gairebé el 8%.
S’han renegociat i
millorat els concursos
de cuina i neteja